fredag 29 november 2013

Hemmapremiär mot Boltic

Två plumpar i protokollet senaste tiden.
Inställd premiär mot Tillberga och förlust borta mot Borlänge.

Men nu har vi kunnat träna på stor is ett par veckor och är riktigt sugna på att spela vår första hemma-match.

Mellan 0 och ett par grader minus, svag vind, mulet och ingen nederbörd.
Perfekt bandyväder med andra ord.
Så nu hoppas vi att publiken sluter upp för att se Gurra anno 2013/2014.

Motståndet står anrika BolticGöta för. Boltic som spelat 5 matcher och skrapat ihop 2 poäng.
2p på 5 matcher låter inte så imponerande men förluster mot Happis och Tillberga är inget att skämmas över och lika mot Rättvik och Borlänge visar på kvalitet. Förlust hemma mot UNIK får väl ses som den enda missräkningen hittills.

Förra året slogs Boltic i toppen av Allsvenskan södra och missade kval mot Elitserien med endast en poäng upp till Tranås. Man har tappat ett par spelare, däribland Ted Wiklund (41p förra säsongen) till Sirius.
En spelare som är kvar är legendaren, och evigt unge, Pål Hansen som fortfarande håller hög klass.
Sett till statistiken de första matchen är det ingen enskild spelare som klivit fram rent poängmässigt utan det har spridit ut sig på många spelare. Daniel Rönnig och Niklas Nyqvist har gjort tre mål var och Anton Helgman har svarat för 4 målgivande pass.

Spelarna i Gurra blev informerade om laget sent på torsdagskvällen, men i vanlig ordning släpps det inte för allmänheten tidigare än 1h före avslag.

Bloggen fick tag i Gurra-ikonen Niklas Norevik efter torsdagens träning.

- Tjena Nore. Läget?
- Tja! Det är OK.

- Känslan inför matchen mot Boltic på lördag?
- Kunde varit bättre. Förlorat två sargmatcher senaste träningarna, så nu har man ont i ryggen och i händerna efter att ha plockat bort sarg efter träning.

- Vad vet ni om Boltic? Det var ett tag sedan dom spelade i Allsvenskan Norra.
- Ja du, ingenting egentligen. Men jag ska hem och titta på lite klipp som våra scouter har satt ihop. Där ser jag hur deras spelare agerar både defensivt och offensivt, så på lördag har jag full koll!

- Du har senaste åren gått från anfallare, via offensiv mittfältare till att bli en defensiv mittfältare. Vad säger du om den förvandlingen? Back nästa?
- Det är egentligen ganska sjukt att man inte har mig längre fram i plan. Som att kasta bort 20-30 mål från min klubba. Men samtidigt, om inte jag spelar fram våra forwards, vem ska då göra det?
Jag hade gjort det bra på backen också, men nej, om jag får bestämma blir jag aldrig back.
Vem vill spela back egentligen? Misslyckade anfallare?

- Många av Gurras yngre talanger har dig som förebild. Har du något råd till dem?
- Titta på mig när jag spelar och gör likadant!

- Hur tror du helgens match slutar?
- Det är dags för 2 poäng nu.


1 kommentar:

  1. 3-0 i en kryssmatch !

    Hampus överlägsen och Linkan suverän och Wareborn läckert 2-0 och Stoffes 3-0 en skön balja som sänkte Boltic i Vänern.

    Gurra flyter upp en bit ovanför vattenlinjen i tabellen och efter Rättvik nosar vi på himlen, eller ?

    SvaraRadera