fredag 15 november 2013

Hemmapremiär mot TIllberga

Då var det äntligen dags för hemmapremiären!
Motståndet blir svårast möjliga i form av förhandsfavoriten Tillberga.

Tillberga har öppnat på bästa sätt och vunnit sina två första matcher. 10-2 borta mot Härnösand och 7-3 hemma mot Borlänge.
Innan serien startade vann man även mot Gurra med 10-5.
Bästa poängplockare i de två seriematcherna är Mattias Rydberg #6 och Robin Andersson #10, båda har gjort 4+1. Men det finns än mer namnkunniga spelare i Tillberga att hålla koll på, tex Anders Östling #11 och Andreas Hammarbäck #23.

Men vi har slagit Tillberga förr och planerar att göra det igen! http://gustavsbergfinest.blogspot.se/2013/01/tillberga-foll-pa-vallen.html

Om vi ska kunna rubba Tillberga måste vi göra det väldigt jobbigt för dem på planen, och där har vi fått hjälp från naturens krafter.
Isen på Ekvallen såg i tisdags väldigt fin ut. Vit, jämn och nymålade linjer.
Sen kom ett regnoväder som gjorde isen ojämn och fläckig.
10 grader och blåsigt på Lördag skrämmer Tillberga mer än vad det skrämmer oss.

Bloggen fick tag i Lasse Nykvist efter torsdagens träning:

- Hej Lasse. Hur känns kroppen?
- Tjena Finest. Kroppen känns mycket bra efter träning och massage.

- 2-2 senast mot UNIK. Vad säger du om den matchen?
- UNIK är ju ett riktigt dåligt bandylag. Jag håller med Peppe, dom har tur att vi inte gör 7-8 mål på dom.

- Ja, det var lite ineffektivt i lördags, vad tror du det beror på?
- Det finns två anledningar som jag ser det. 1 Jag fick inte skjuta några hörnor. 2 jag får bollen för långt ner i plan. Dom andra måste leta efter mig på offensiv planhalva, jag kommer alltid i 600 på min kant. Tråkigt när grabbarna har skygglappar på.

- Hur laddar du inför matchen på mot Tillberga på lördag?
- Jag och Jonsson laddar upp med att gymma disco. Funkar alltid.

-"Gymma disco"?
- Biceps och bröst. Det kommer en beach 2014 också...

- Hur slutar matchen på lördag?
- Med tanke på väderprognosen, 1-0 till oss. Jag slår en lyra till Robin som gör mål.

Vi tackar Lasse, önskar lycka till på lördag och hoppas springa på honom såhär glad och nöjd efter en vinst på lördagskvällen!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar